marți, 9 octombrie 2012

Where is the McDonald's?

Nu am crezut ca ziua de astazi va fi o zi buna. Niciodata nu cred ca zilele sunt bune. Recunosc, sunt un pesimist inrait, insa incerc sa nu o arat in public. Ei bine, cu toate credinta mea in rau si negativitatea de care nu duc lipsa, astazi a fost o zi buna. La scoala totul a decurs surprinzator de normal si la locul lui, toata lumea a fost intr-o dispozitie relaxata si usor dezinvolta.
Trecand peste cele sase ore petrecute la liceu, coborand din autobuz in statia mea, mi s-a intamplat o chestie foarte draguta (usor amuzanta as putea adauga). si anume: O masina mare, gri cu multe ferestre si oameni a oprit in fata mea si a verisoarei mele. Dupa ce geamul respectivei masini a fost coborat, o voce tremuranda si nesigura pe ea ne-a intrebat:
,,Where...is...the McDonald's?"
Nerealizand ca limba in care se adresase nu este cea romana, verisoara mea a spus ca a trecut demult de el. Omul, inca confuz, a mai repetat odata intrebarea, la fel de timid si nesigur pe el.
,,Intoarceti-va inapoi,mergeti tot inainte, faceti prima la dreapta, mergeti tot inainte pana vedeti un M mare in cer, acolo e McDonald's-ul, e imposibil sa nu il vedeti." am rapuns eu, bineinteles, pe englezeste. Omul m-a inteles si mi-a multumit pentru informatie, ba chiar mi-a facut si cu mana cand s-a intors. M-am simtit foarte bine, si acum daca ma gandesc la asta ma simt bine. Nu stiu de ce, dar ma bucur ca o fac.
In alta ordine de idei, pentru tema de maine la romana, eu si colega mea de banca avem de prezentat si analizat o pictura. Dupa vreo ora de certuri si batalii pe picturi si diversi artisti, am gasit capodopera perfecta:  ,,Ducesa cea urata" de Quentin Matsys. O pictura care ne-a starnit rasul amandurora, asta pana cand i-am citit o analizare mai profunda a ei.


La prima vedere: O femeie batrana, care incearca prin imbracaminte sa isi ascunda anii, urata, usor amuzanta, insa la a doua vedere: o femeie care sufera.Se observa un boboc de trandafir pe care femeia il tine in mana oprita undeva intre doua gesturi. Poate initial floarea era intentionata cuiva dar respingerea categorica a facut ca mana sa se opreasca undeva la mijlocul drumului, intre iubire si singuratate, acolo unde numai tristetea si disperarea se gasesc. Oricat am cauta pe chipul Ducesei  nu vom gasi acel suris provocator, privirea ei are un aer absent. Poate cel mai rau e nu atunci cand nu primesti ci cand daruiesti ceva din toata inima in mod gratuit dar nu ti se accepta.Trasaturile ei distorsonate pot avea un scop ridicol sau pot semnifica o boala a femeii. Si totusi sarmana femeie a trait o viata intreaga cautand iubirea fara sa o gaseasca. Daca gesturile ei nu sunt altceva decat o ultima incercare disperata de a fi fericita? Daca treci de limitele auto-inpuse de societate cazi in ridicol si in grotesc, intr-o lume carnala iubirea are o varsta determinata.
Fiti buni unul cu celalalt.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu